שביל בצד, טיולים ונופש, טיולים מאורגנים בארץ ובחו"לשביל בצד, טיולים ונופש, טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל
שכחת סיסמא

יפו, שרונה ומה שבינן

אמריקאי, גרמני ותימני מגיעים לחופי פלשתינה. נשמע כמו התחלה של בדיחה? תלוי מה אתם חושבים על תל-אביב…

ביקור לא שגרתי, מעל ומתחת לאדמה, במקורותיה הקדומים והחדשים (יחסית…) של העיר העברית הראשונה, בסיור העובר ביפו העתיקה, המושבה האמריקאית ומתחם שרונה.

קבלת פנים בכיכר קדומים שתייה קרה וחמה , מבחר בורקסים , מבחר מאפים מתוקים.

“תמונות יפואיות” ביקור מודרך במרכז המבקרים החדש, “תמונות יפואיות”, המביא את סיפורה של העיר לאורך 4000 שנות היסטוריה בעזרת ציר הזמן של יפו, תצוגה ארכיאולוגית ייחודית על “רציף הנמל” ומסלול הליכה בתוך העתיקות על גבי גשר צף, תוך שימוש באמצעי מולטימדיה מתקדמים דוגמת סרט אנימציה המציג את הסיפור המיתולוגי של אנדרומדה, נסיכת יפו.  בליבו של מרכז המבקרים ישנו בית יהודי, היחיד במינו ביפו, שנחרב בזמן המרד הגדול ברומאים ושרידי מבנה הלניסטי גדול ומרשים.

שיא הביקור הינו מיצג דינמי על תולדות העיר, המוקרן על מסך ברוחב 15 מטר וממחיש תקופות ואירועים חשובים שהתרחשו ביפו העתיקה – כיבוש העיר ע”י המצרים לפני כ- 3500 שנה; יונה הנביא בורח מאלוהים; הפצתה של הנצרות שמתחילה ביפו; תקופת השלטון העותומאני, המלחמות והבנייה מחדש.    

גלריה בית מלאכה ומוזיאון בן ציון דוד בלב רובע האומנים ביפו העתיקה, ממוקמים המוזיאון , בית המלאכה והגלריה פירות עמלו של האומן בן ציון דוד המשמשים גלריית תכשיטים ויודאיקה ומרכז מבקרים המשמר את תרבות יהדות תימן ומפיצה ברבים. במקום ניתן ללמוד על ההיסטוריה של העדה וסיפור עלייתה לארץ.

המושבה האמריקאית אחת משכונות המגורים היפות ביותר בארץ ואחת הפחות מוכרות שבהן, מסתירה בעברה סיפור מרתק מסוף המאה ה-19. סיפור של אהבה ללא גבולות לארץ הקודש. סיפור של חולמים וחלומות ופגישה בלתי נמנעת עם קרקע המציאות הקשה ובמקרה של יפו- גם הטובענית…

סיור במתחם שרונה בצמוד למחנה “הקריה” במרכז תל-אביב, מסתתרת פנינה מיוחדת במינה – מתחם “שרונה”.
הרבה לפני שחודש והפך למתחם תיירותי נוצץ, בארץ ישראל של שלהי המאה ה-19, כ-40 שנה לפני “אחוזת בית” , עלו לגבעה גרמנים קפדניים, הקימו מושבה יפיפייה, עסקו בחקלאות ובייצור שמן ויין, והכינו את ארץ הקודש לקראת בוא המשיח.
במהלך הסיור בשרונה נשמע על היחסים של הטמפלרים שבאו מאהבה והפכו לתומכי המשטר הנאצי; נשמע על חיי קהילה תוססים, פרשיות עלומות, מטוסים במרתפים, מסמכי ה”מוסד” ופעילות צבאית סודית.

בין תחנות הסיור נראה את היקב, המזקקה ובית הבד המסורתי, בית המורה למחול שהפך ללשכת שר האוצר, בית העם וגם בריכה אקולוגית אולטרה-מודרנית יפיפייה.

אורך הסיור: ביקור מודרך במרכז המבקרים  “תמונות יפואיות” ובמוזיאון התימני כשעה, סיור ביפו, המושבה האמריקאית ושרונה כשלוש שעות.

הסיור מתאים לקבוצות עם אוטובוס צמוד.

חזרה לסיורים עירוניים

 

המידע האישי שלך